Toch openbaarvervoer in de wijk?

Na overleg met de Gemeente Apeldoorn, Provincie en vervoerder blijkt er een mogelijkheid te zijn om een buurtbus te laten rijden, i.p.v. lijn 16 en 10, binnen de wijken Berg en Bos, de Sprengen en de Naald.

Om dit te realiseren moet eerst vastgesteld worden of er voldoende vrijwillige chauffeurs (M/V) beschikbaar zijn om een dienstregeling met de buurtbus uit te voeren. Daarvoor zijn er maximaal 25 vrijwilligers nodig die elk minimaal 1/3 dagdeel per week de dienstregeling uitvoert.

Bent U bereid een dagdeel per week de buurtbus te besturen? Beschikt u over een goede gezondheid, voldoende en bewezen rijervaring met een minimaal een rijbewijs B en bent u (bij voorkeur) jonger dan 70 jaar, dan bent u een mogelijke kandidaat chauffeur.

Wilt u zich aanmelden als kandidaat (of heeft u eerst nog vragen..) dan kunt u contact opnemen met Otto Verkerke

otto.verkerke@wijkbergenbos.nl of per telefoon  06-1322 06 08.