Buurtpicknick in onze ‘achtertuin’

Leefbaarheid - Stimenz - 140914 Buurtpicknick A2 resizedJe zult het maar hebben zo’n achtertuin. Stadspark Berg en Bos is een prachtig natuurgebied dat grenst aan ons wijkraads- (wijkverenigings) gebied. Het is gratis toegankelijk en er is van alles te zien en te doen. De prachtige speelweide is geweldig voor gezinnen met kinderen waar ze hutten kunnen bouwen, met water spelen en klauteren op de speeltoestellen. Je kunt prachtig om de bosvijver wandelen en natuurlijk de uitkijkheuvel beklimmen.
Verder biedt het Stadspark korte en lange wandelingen die u laten genieten van de prachtige combinatie van cultuur en natuur die in het park samenkomen. Bijzonder is ook het verblijf van de herten en de wilde zwijnen die je daar kunt zien.
Leefbaarheid - Stimenz - 140914 logo StimenzDe wijkraden Brink en Orden en de Sprengen, de wijkvereniging Berg en Bos hebben samen met Accres, de beheerder van het park en Stimenz de welzijnsorganisatie het initiatief genomen om onze ‘achtertuin’ te gebruiken om elkaar te ontmoeten. Wij organiseren daarvoor een Buurtpicknick in het stadspark. We nodigen jong en oud uit om met een picknickmand, een kleedje en een vrolijk humeur op 14 september vanaf 12.00 uur naar de speelweide te komen.
Wij zorgen voor een paar leuke activiteiten en wandelingen met de boswachter, misschien zijn er zangers en muzikanten die zich spontaan geroepen voelen om wat akoestisch te laten horen, wie weet is het leuk om wat van het meegebrachte lekkers te ruilen of te delen.
Wij hopen u, de buren en bewoners naast Stadspark Berg en Bos, graag te ontmoeten op 14 september tussen 12.00 en 16.00 uur op de Speelweide in Berg en Bos.
Voor informatie kunt u contact opnemen met: Cor Bouman, tel. 055-3558176 of per e-mailinfo@wijkraaddesprengen.nl